ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت مپنا از آمادگی این شرکت برای حفاری بخش دریایی فاز ١١ پارس جنوبی خبر داد و گفت: این شرکت تابع تصمیمگیریهای وزارت نفت است. عباس علی آبادی بعدازظهر چهارشنبه (هفتم بهمن ماه) در حاشیه آغاز عملیات نصب توربینهای ٣ و ٤ فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی به کنارکشیدن شرکت مپنا برای حفاری بخش دریایی فاز ١١ پارس جنوبی به دلیل قیمت پایین نفت اظهار کرد: این طور نیست و اگر وزارت نفت پروژه ای را به ما واگذار کند، آماده اجرای آن خواهیم بود. مدیرعامل شرکت مپنا افزود: این شرکت آمادگی کامل و قابلیت تأمین مالی، مهندسی و اجرای پروژهها را دارد و تابع تصمیمگیریهای وزارت نفت است. علی آبادی با اشاره به این که شرایط پساتحریم بهترین فرصت برای ایجاد ارزش افزوده با توجه به اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: امیدواریم در شرایط پساتحریم، فضای بینالمللی برای صادرات کالا به روی ما باز شود.
وی با اشاره به این که رقابت تولیدکنندگان داخلی با شرکتهای خارجی در داخل کشور بسیار دشوارتر است، افزود: تعرفه در ایران به ویژه برای تجهیزات نیروگاهی بسیار پایین است در حالی که تولیدکنندگان داخلی به دلیل پرداخت گمرکی برای واردن کردن مواد اولیه، پرداخت مالیات و همچنین مدیریت قیمت دلار در کشور بسیار در فشار هستند. مدیرعامل شرکت مپنا با اشاره به اینکه افزایش تعرفه برای واردات سهم دولت برای ایجاد درآمد ملی و اشتغالزایی است، گفت: این تعرفه اگر درست محاسبه نشده باشد، صنعت داخلی از تولید و فروش در داخل باز میماند. علی آبادی با بیان اینکه تعرفه ٢٥ تا ٣٠ درصد برای توربین تعرفه خوبی خواهد بود، ادامه داد: متأسفانه تعرفه اجزا و قطعات بسیار ناچیز است؛ به عنوان مثال تعرفه پره توربین که مهمترین و حساسترین المان توربین محسوب میشود، حدود چهار درصد است و ما در تلاش هستیم که این تعرفه را افزایش دهیم.
وی با اشاره به این که رقابت تولیدکنندگان داخلی با شرکتهای خارجی در داخل کشور بسیار دشوارتر است، افزود: تعرفه در ایران به ویژه برای تجهیزات نیروگاهی بسیار پایین است در حالی که تولیدکنندگان داخلی به دلیل پرداخت گمرکی برای واردن کردن مواد اولیه، پرداخت مالیات و همچنین مدیریت قیمت دلار در کشور بسیار در فشار هستند. مدیرعامل شرکت مپنا با اشاره به اینکه افزایش تعرفه برای واردات سهم دولت برای ایجاد درآمد ملی و اشتغالزایی است، گفت: این تعرفه اگر درست محاسبه نشده باشد، صنعت داخلی از تولید و فروش در داخل باز میماند. علی آبادی با بیان اینکه تعرفه ٢٥ تا ٣٠ درصد برای توربین تعرفه خوبی خواهد بود، ادامه داد: متأسفانه تعرفه اجزا و قطعات بسیار ناچیز است؛ به عنوان مثال تعرفه پره توربین که مهمترین و حساسترین المان توربین محسوب میشود، حدود چهار درصد است و ما در تلاش هستیم که این تعرفه را افزایش دهیم.
کد خبر : 923