ایران دریلینگ: کارگاه آموزشی یک روزه «تحول استراتژیک در ساختارهای مدیریتی شرکتهای نفتی جهان» با هدف افزایش سطح آموزههای مدیران در شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی شرکت ملی نفت ایران، در این کارگاه آموزشی، فرشاد علی خانی به عنوان مدرس به بررسی استراتژی شرکتهای بزرگ نفتی (همچون شل، بریتیش پترولیوم، قطر پترولیوم، اکسون موبیل) و تشریح اهداف و برنامههای متنوع این شرکتها در جاری ساختن استراتژیهایشان پرداخت. علی خانی با بیان اینکه استراتژی شرکتهای نفتی با هم متفاوت است، گفت: در حالی که شرکت شل به دنبال تمرکز بر محرکه پایین دست و بالادست در بخش گاز و کشف و بهرهبرداری منابع موجود در آبهای عمیق به دنبال بازاریابی بیشتر و افزایش سطح درآمد است، شرکت قطر پترولیوم دارای سیاستی متفاوت با سیاست شل است و علاوه بر فروش در صدد کسب دانش استخراج و بهرهبرداری از منابع نیز است.
علی خانی با عنوان این که هنر مدیریت، کاهش هزینههای عملیات پروژه است، افزود: مدیریت پروژه یکی از موارد اساسی در راه رسیدن به تعالی در شرکتها است که میتوان با به کارگیری فنون مختلف مدیریتی این هزینهها را کاهش داد. وی لزوم وجود و تقویت ساختار مشاوره در کنار مدیریت را یادآور شد و افزود : با به کارگیری مشاوران و بهرهگیری از توان آنها، مدیریتی هدفگرا و منسجم برای طرحریزی و فرایند بهبود کیفیت مدیریت شکل میگیرد که منجر به تعالی و رشد سازمان میشود.
علی خانی با عنوان این که هنر مدیریت، کاهش هزینههای عملیات پروژه است، افزود: مدیریت پروژه یکی از موارد اساسی در راه رسیدن به تعالی در شرکتها است که میتوان با به کارگیری فنون مختلف مدیریتی این هزینهها را کاهش داد. وی لزوم وجود و تقویت ساختار مشاوره در کنار مدیریت را یادآور شد و افزود : با به کارگیری مشاوران و بهرهگیری از توان آنها، مدیریتی هدفگرا و منسجم برای طرحریزی و فرایند بهبود کیفیت مدیریت شکل میگیرد که منجر به تعالی و رشد سازمان میشود.
کد خبر : 401
ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir