ایران دریلینگ: دستگاه حفاری دریایی مورب پس از انجام بازسازی در یارد تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران در اهواز و انتقال به آبهای خلیج فارس، در موقعیت سکوی نفتی ابوذر در مدار عملیات قرار گرفت. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مدیر عملیات حفاری دریا شرکت در این باره توضیح داد: این دکل که برای دومین بار با تلاش متخصصان شرکت با همکاری صنعتگران داخلی در استان خوزستان تعمیر اساسی شد، هم اکنون بر روی سکوی ابوذر A12 برای تعمیر و تکمیل چاههای این سکو استقرار یافتهاست.
مهندس سیامک افشاری اظهار کرد: شرایط محیطی، رطوبت بالا، شوری آب و کارکرد عملیاتی مستمر سبب فرسوده شدن دکلهای دریایی میشود، لذا بازسازی آنها براساس برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است. وی افزود: در تعمیرات این دوره دکل حفاری دریایی مورب، سامانههای هیدرولیکی، مکانیکی، برقی و تمامی قسمتهای سازه، مخازن و سامانه سیال و اردوگاه دستگاه بازسازی و نوسازی شده است. افشاری با اشاره به اینکه این دکل از سال ٧٦ در شرکت ملی حفاری ایران بکارگیری شد، گفت: مدیریت عملیات حفاری دریا شرکت در زمان حاضر دارای سه دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی، شهید مدرس و مورب است.
مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: دکل حفاری مورب یا زاویه دار با توان سازه ای 370 هزار پوند برای استفاده بر روی سکوهای دریایی طراحی و با زاویه انحرافی تا ٣٠ درجه برای حفاری، تعمیر و تکمیل چاه های منطقه ابوذر مناسب است. وی افزود: دستگاه حفاری دریایی مورب از بدو فعالیت در ناوگان این شرکت، حفاری، تعمیر و تکمیل ٥٥ حلقه چاه در میدانهای نفتی و گازی کشور در آبهای خلیج فارس را در کارنامه خود دارد. افشاری یادآور شد: در زمان حاضر دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس نیز برای حفاری و تکمیل یک حلقه چاه در میدان نفتی دورود در نزدیکی جزیره خارگ مستقر و دستگاه حفاری شهید رجایی در تعمیر سه حلقه چاه در میدان گازی پارس جنوبی در چرخه عملیات میباشد.
مهندس سیامک افشاری اظهار کرد: شرایط محیطی، رطوبت بالا، شوری آب و کارکرد عملیاتی مستمر سبب فرسوده شدن دکلهای دریایی میشود، لذا بازسازی آنها براساس برنامه از اهمیت بالایی برخوردار است. وی افزود: در تعمیرات این دوره دکل حفاری دریایی مورب، سامانههای هیدرولیکی، مکانیکی، برقی و تمامی قسمتهای سازه، مخازن و سامانه سیال و اردوگاه دستگاه بازسازی و نوسازی شده است. افشاری با اشاره به اینکه این دکل از سال ٧٦ در شرکت ملی حفاری ایران بکارگیری شد، گفت: مدیریت عملیات حفاری دریا شرکت در زمان حاضر دارای سه دستگاه حفاری دریایی شهید رجایی، شهید مدرس و مورب است.
مدیر عملیات حفاری دریا شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: دکل حفاری مورب یا زاویه دار با توان سازه ای 370 هزار پوند برای استفاده بر روی سکوهای دریایی طراحی و با زاویه انحرافی تا ٣٠ درجه برای حفاری، تعمیر و تکمیل چاه های منطقه ابوذر مناسب است. وی افزود: دستگاه حفاری دریایی مورب از بدو فعالیت در ناوگان این شرکت، حفاری، تعمیر و تکمیل ٥٥ حلقه چاه در میدانهای نفتی و گازی کشور در آبهای خلیج فارس را در کارنامه خود دارد. افشاری یادآور شد: در زمان حاضر دستگاه حفاری دریایی شهید مدرس نیز برای حفاری و تکمیل یک حلقه چاه در میدان نفتی دورود در نزدیکی جزیره خارگ مستقر و دستگاه حفاری شهید رجایی در تعمیر سه حلقه چاه در میدان گازی پارس جنوبی در چرخه عملیات میباشد.
کد خبر : 1108
ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir