باشگاه خبری ایران دریلینگ : همکاری دانشگاه فرانسوی و اتریشی درمطالعات میدان‌نفتی گچساران (صنعت و دانشگاه)
ایران دریلینگ: دانشگاه صنعت نفت با دانشگاه مونتان لئوبن اتریش و IFP فرانسه برای مطالعه فناورانه میدان گچساران همکاری می‌کند. به گزارش ایران دریلینگ و نقل از شانا رئیس دانشگاه صنعت نفت از امضای دو تفاهمنامه مشترک بین این دانشگاه و دانشگاه مونتان لئوبن اتریش و دانشگاه IFP فرانسه خبرداد و گفت: قراردادهای مطالعات فناورانه ٩ مخزن که بین شرکت ملی نفت ایران و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور به امضا رسید، استفاده از شریک خارجی را در این فرایند مطالعاتی مورد تاکید قرار داده است و از این رو، دانشگاه صنعت نفت تفاهمنامه‌های مشترک همکاری را با دانشگاه‌هایی از اتریش و فرانسه به امضا رسانده است.

عبدالنبی هاشمی با بیان این مطلب افزود: به زودی مذاکرات با دانشگاه مونتان لئوبن اتریش به مرحله عقد قرارداد می‌رسد. وی با بیان اینکه همکاری با لئوبن اتریش در زمینه حفاری در گچساران خواهد بود، ادامه داد: ارتباط خوبی بین دانشگاه صنعت نفت با این دانشگاه برقرار شده است به طوریکه پرفسور گرهارد تانهازر، استاد و رئیس دانشکده مهندسی نفت دانشگاه مونتان لئوبن اتریش اوائل آذرماه امسال حدود یک هفته در ایران بودند و طی این مدت کارگاه آموزشی نیز با تدریس ایشان برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت برگزار شد.

هاشمی با اشاره به امضای تفاهمنامه مشترک بین دانشگاه صنعت نفت و دانشگاه IFP فرانسه نیز گفت: حدود ٢ ماه پیش از این دانشگاه بازدیدی داشتم و بر اساس تفاهمنامه مشترکی که به امضا رسانده‌ایم، قرار است در بخش مطالعات مخزن میدان گچساران همکاری کنیم. رئیس دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: ظرف یک ماه آینده در نشستی مشترک با شرکای خارجی و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، برنامه‌های مورد نیاز برای مطالعات فناورانه میدان نفتی گچساران را بطور جدی تر بررسی کرده و اقدامات مقتضی را در دستور کار قرار می‌دهیم.

هاشمی از آماده کردن ١٩ طرح پیشنهادی (RFP) و ارسال آن برای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبرداد و گفت: از این میان، ١٠ طرح مصوب شده و سه طرح نیز در حال بررسی است. وی با بیان اینکه در همین راستا چندی پیش کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نیز از امکانات پژوهشی دانشگاه صنعت نفت در دانشکده‌های نفت آبادان و اهواز بازدید کردند، بر ضرورت کاهش بوروکراسی‌ها و تسریع در امور برای اجرایی شدن قراردادهای مطالعات فناورانه شرکت ملی نفت ایران با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کشور تاکید کرد. در قراردادهای مطالعات فناورانه ٩ میدان نفتی و گازی کشور که بین شرکت ملی نفت ایران با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی امضا شد، مطالعات تحقیقاتی میدان گچساران به دانشگاه صنعت نفت واگذار شده است.


  کد خبر : 805
 
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۴:۵۶:۰۱