باشگاه خبری ایران دریلینگ : جابه‌جایی ۱۰۰ دستگاه حفاری چاه‎های نفت و گاز در ۱۰ ماه امسال (سرخط اخبار)

ایران دریلینگ: رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران از جابه‌جایی یکصد دستگاه حفاری چاه‎های نفت و گاز در ۱۰ ماه امسال در مناطق عملیاتی و نفت‎خیز کشور خبر داد. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی حفاری ایران، محسن شیخ‎پور گفت: جابه‌جایی هر دکل حفاری به‌طور میانگین با کاربست ۱۲۰ دستگاه خودروهای سنگین کشنده و تریلر انجام می‎شود که بخشی از آن محموله‎های ترافیکی است. وی با بیان اینکه ترابری سنگین شرکت ۱۰ گروه مجرب تخصصی برای جابه‌جایی دکل‎ها دارد، توضیح داد: این گروه‎ها در قالب استانداردها و ضوابط ایمنی خاص حمل‎ونقل دستگاه‎های حفاری و متعلقات آن را انجام می‎دهند. رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری با توجه به حجم کار از سوی ناوگان شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد صورت می‎گیرد، افزود: تعداد محموله‎های جابه‌جا شده  در این ارتباط را در این مدت ۱۲ هزار و ۴۸۲ مورد عنوان کرد.

شیخ‎پور اظهار کرد: به موازات جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری، نقل و انتقال اقلام جانبی از جمله کالا و مواد و سوخت نیز بخش دیگری از کار است که در این زمینه نیز در مدت پیش گفته ۱۲ هزار و ۸۲۸ محموله به موقعیت استقرار دستگاه‎های حفاری انتقال یافت. وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری امسال در محورها و جاده‎های دسترسی در گستره عملیاتی مناطق نفت‎خیز جنوب و میدان‌های نفتی در غرب کارون در استان خوزستان و همچنین مناطقی از استان‎های کرمانشاه، ایلام، فارس و کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفت، گفت: مسافت طی شده در این باره ۱۱ هزار و ۵۸۹ کیلومتر و تعداد روزهای جابه‌جایی ۶۸۰ روز محاسبه شده است. رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران در ادامه برگزاری مستمر دوره‎های آموزش تخصصی برای کارکنان این بخش و صدور دفترچه‎های رانندگی برای هدایت‎کنندگان خودروها بر اساس شاخص‎های مورد نظر شرکت را یادآور و افزود: همسو با کار عملیاتی و پشتیبانی، موضوع آموزش به‌طور جد مورد تاکید مدیریت ارشد شرکت است و در این راستا در ۱۰ ماه امسال با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ۲۹۱ نفر از کارکنان ترابری به مدت ۸ هزار و ۵۲۵ نفر ساعت در دوره‎های آموزشی شرکت کردند.

شیخ‎پور با اشاره به اینکه این اداره زیرمجموعه مدیریت خدمات شرکت است، اظهار کرد: روزآمد دستورعمل‎های اجرایی جابه‌جایی انواع دستگاه‎های حفاری، تامین ماشین‎های فوق سنگین، سنگین، سبک و بازسازی ماشین‎آلات موجود و تجمیع برخی قراردادها برای کاهش خودروهای استیجاری و استفاده از خودروهای سازمانی در دستور کار قرار دارد. وی با توضیح اینکه با هدف بهینه‎سازی هزینه‎ها و افزایش سطح ضریب ایمنی، بهبود روش‎های جاری در کار مورد اهتمام است، در تشریح توانمندی‎های این بخش به توان جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری در محورهای مواصلاتی سراسر کشور، برخورداری از کادر مجرب جابه‌جایی با دست کم ۱۵ تا ۳۰ سال سابقه کار، داشتن بزرگ‎ترین ناوگان ماشین‎آلات ویژه در زمینه حمل‎ونقل دکل‎ها، امکانات لازم برای تعمیر انواع ماشین‎های سنگین و فوق سنگین و امکان همزمان جابه‌جایی ۱۰ دستگاه حفاری اشاره کرد.



  کد خبر : 2764
 
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۱:۵۳