باشگاه خبری ایران دریلینگ : یونیت‌های نمودارگیری برای مونیتورینگ دستگاه‌های حفاری تولید شد (سرخط اخبار)

ایران دریلینگ: از سوی یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه یونیت‌های نمودارگیری برای مونیتورینگ دستگاه‌های حفاری تولید شد. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سوی یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه یونیت‌های نمودارگیری برای مونیتورینگ دستگاه‌های حفاری تولید شد. رشید معموری رییس هیات مدیره شرکت ساپنو درباره محصول تولیدی این شرکت گفت:  این شرکت دانش بنیان که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر شده اقدام به تولید یونیت‌های نمودارگیری سطحی ( mud logging) برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه کرده است. به گفته وی کاربرد اصلی این یونیت‌های نمودارگیری سطحی مونیتورینگ حفاری است و به عنوان چشم رئیس دستگاه حفاری از آن یاد می‌شود. معموری با اشاره به این موضوع که نمونه خارجی این یونیت‌ها بین 400 تا 700 هزار دلار قیمت دارد گفت: ما این سیستم را به صورت بومی و سازگار با درخواست‌های داخلی طراحی و تولید کرده ایم تا به موضوع جلوگیری ارز از کشور برای خرید این تجهیزات کمک کنیم.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان همچنین درباره اینکه این شرکت از سال 73 فعالیت خود را با شرکت ملی حفاری آغاز کرده گفت: ما توانسته ایم با بومی سازی این تجهیزات راهبردی و "های تک " به صنعت حفاری و مصرف کنندگان داخلی بسیار کمک کنیم. وی درادامه افزود: در طول این چند سال فعالیت در حوزه تجهیزات فنی و مهندسی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ما به تولید کلیه خدمات و عملیات مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی شامل ارائه کلیه خدمات فنی و مهندسی حفاری چاه‌های نفت و گاز پرداخته ایم. معموری با اشاره به این موضوع که این شرکت برنده مناقصه کالاهای دهگانه ساخت داخل وزارت نفت است گفت: تلاش شرکت ما این است که تجهیزات داخلی حوزه نفت و حفاری را در داخل تولید و بومی سازی کنیم که البته این موضوع نیازمند حمایت و همراهی مسوولان مرتبط است.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان به تولید محصول دیگراین شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت دانش بنیان  ابزار مونیتورینگ زیر سطحی PLT نیز تولید می‌کند که برای مونیتورینگ چاه‌های نفت و گاز استفاده می‌شود. وی همچنین افزود: تدوین دانش فنی و ساخت تجهیزات صنعت، کنترل و مونیتورینگ سامانه‌های صنعتی و اداری، طراحی و پیاده سازی سامانه‌های فناوری اطلاعات، بازرسی و کنترل کیفی قطعات و تجهیزات صنعت و تهیه و تامین کالا و مواد خاص پروژه‌های صنعت از جمله فعالیت‌های از جمله محورهای اصلی  فعالیت این شرکت هستند.



  کد خبر : 2756
 
یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۲:۵۰