جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Fri 29 Mar 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۱:۵۳

جابه‌جایی ۱۰۰ دستگاه حفاری چاه‎های نفت و گاز در ۱۰ ماه امسال

ایران دریلینگ: رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران از جابه‌جایی یکصد دستگاه حفاری چاه‎های نفت و گاز در ۱۰ ماه امسال در مناطق عملیاتی و نفت‎خیز کشور خبر داد. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ و به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی حفاری ایران، محسن شیخ‎پور گفت: جابه‌جایی هر دکل حفاری به‌طور میانگین با کاربست ۱۲۰ دستگاه خودروهای سنگین کشنده و تریلر انجام می‎شود که بخشی از آن محموله‎های ترافیکی است. وی با بیان اینکه ترابری سنگین شرکت ۱۰ گروه مجرب تخصصی برای جابه‌جایی دکل‎ها دارد، توضیح داد: این گروه‎ها در قالب استانداردها و ضوابط ایمنی خاص حمل‎ونقل دستگاه‎های حفاری و متعلقات آن را انجام می‎دهند. رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری با توجه به حجم کار از سوی ناوگان شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد صورت می‎گیرد، افزود: تعداد محموله‎های جابه‌جا شده  در این ارتباط را در این مدت ۱۲ هزار و ۴۸۲ مورد عنوان کرد.

شیخ‎پور اظهار کرد: به موازات جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری، نقل و انتقال اقلام جانبی از جمله کالا و مواد و سوخت نیز بخش دیگری از کار است که در این زمینه نیز در مدت پیش گفته ۱۲ هزار و ۸۲۸ محموله به موقعیت استقرار دستگاه‎های حفاری انتقال یافت. وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری امسال در محورها و جاده‎های دسترسی در گستره عملیاتی مناطق نفت‎خیز جنوب و میدان‌های نفتی در غرب کارون در استان خوزستان و همچنین مناطقی از استان‎های کرمانشاه، ایلام، فارس و کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفت، گفت: مسافت طی شده در این باره ۱۱ هزار و ۵۸۹ کیلومتر و تعداد روزهای جابه‌جایی ۶۸۰ روز محاسبه شده است. رئیس اداره کل ترابری شرکت ملی حفاری ایران در ادامه برگزاری مستمر دوره‎های آموزش تخصصی برای کارکنان این بخش و صدور دفترچه‎های رانندگی برای هدایت‎کنندگان خودروها بر اساس شاخص‎های مورد نظر شرکت را یادآور و افزود: همسو با کار عملیاتی و پشتیبانی، موضوع آموزش به‌طور جد مورد تاکید مدیریت ارشد شرکت است و در این راستا در ۱۰ ماه امسال با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ۲۹۱ نفر از کارکنان ترابری به مدت ۸ هزار و ۵۲۵ نفر ساعت در دوره‎های آموزشی شرکت کردند.

شیخ‎پور با اشاره به اینکه این اداره زیرمجموعه مدیریت خدمات شرکت است، اظهار کرد: روزآمد دستورعمل‎های اجرایی جابه‌جایی انواع دستگاه‎های حفاری، تامین ماشین‎های فوق سنگین، سنگین، سبک و بازسازی ماشین‎آلات موجود و تجمیع برخی قراردادها برای کاهش خودروهای استیجاری و استفاده از خودروهای سازمانی در دستور کار قرار دارد. وی با توضیح اینکه با هدف بهینه‎سازی هزینه‎ها و افزایش سطح ضریب ایمنی، بهبود روش‎های جاری در کار مورد اهتمام است، در تشریح توانمندی‎های این بخش به توان جابه‌جایی دستگاه‎های حفاری در محورهای مواصلاتی سراسر کشور، برخورداری از کادر مجرب جابه‌جایی با دست کم ۱۵ تا ۳۰ سال سابقه کار، داشتن بزرگ‎ترین ناوگان ماشین‎آلات ویژه در زمینه حمل‎ونقل دکل‎ها، امکانات لازم برای تعمیر انواع ماشین‎های سنگین و فوق سنگین و امکان همزمان جابه‌جایی ۱۰ دستگاه حفاری اشاره کرد.



  کد خبر : 2764
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :