سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tue 16 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۱۴:۲۲

چالش‌‌ها و ریسک‌‌های صنعت حفاری فراساحلی

ایران دریلینگ: حفاری فراساحل از جمله پرریسک ترین بخش‌‌های صنعت نفت و گاز است. این صنعت علاوه بر ایجاد فرصت‌‌های فراوان برای بازیگران، با چالش‌‌ها و ریسک‌‌های متعددی از قبیل افزایش چالش‌‌های فنی با افزایش عمق چاه‌‌ها، کاهش گرادیان شکست، نیاز به تکنولوژی‌‌ها نوین و تجهیزات گران قیمت نیز روبه رو است. کارآمدی صنعت حفاری و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این حوزه، مستلزم شناسایی ریسک‌‌ها و مدیریت آن‌‌ها است. با توجه به گستردگی چالش‌‌ها، ضروری است در سطوح مختلف از جمله قانونگذاری، صنعت، شرکت‌‌ها و همچنین قراردادها، اقدامات لازم برای مدیریت آن‌‌ها انجام شود. 

به گزارش ایران دریلینگ در مقاله پیش رو که توسط فریده شعبانی جهرمی از دانشگاه تهران نوشته در مجله اکتشاف و تولید به چاپ رسیده است، ابعاد مختلف سرمایه گذاری، ریسک‌‌های اختصاصی شامل ریسک‌‌های ناشی از ماهیت فعالیت حفاری نظیر: فوران، ریزش و فرونشینی بستر دریا، انفجار و آتش سوزی، جابه جا کردن دستگاه‌‌های حفاری خود بالابر؛ ریسک‌‌های ناشی از محل جغرافیای فعالیت حفاری شامل: طوفان، یخ زدگی، خوردگی؛ و همچنین ریسک‌‌های عمومی شامل زمین لرزه و ریسک‌‌های سیاسی با ذکر مثال‌‌های واقعی از چاه‌‌های فراساحلی تک به تک مورد بررسی قرار ‌می‌گیرد.

در مرحله بعدی نویسنده به تجزیه و تحلیل اثرات زیست محیطی پرداخته و اثرات اتفاق‌‌ها و حوادث گذشته را روی محیط زیست در جدولی مرور کرده است. نویسنده در انتها تاکید ‌می‌کند که برای توسعه و بهره برداری از یک چاه فراساحلی تمامی موارد ذکر شده شامل چالش‌‌های سرمایه گذاری، ریسک‌‌های عمومی و اختصاصی و همچنین اثرات زیست محیطی باید به طور دقیق و کامل مورد بررسی شرکت‌‌های فعال در این حوزه و سیاست گذاری‌‌های کلان هر کشور قرار گیرد.

لینک دریافت مقاله: http://ekteshaf.nioc.ir/article-1-2144-fa.pdf



  کد خبر : 2420
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :