جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 18 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گفتگوی ویژه چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۴۱:۰۶

مدیرعامل شرکت ملی حفاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر:
صنعت حفاری پایه و محور توسعه صنعت نفت است

ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: صنعت حفاری پایه و محور توسعه صنعت نفت است. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل ازروابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران، مهندس حیدر بهمنی روز دوشنبه (11 اردیبهشت ماه) در جمع دانشجویان دانشکده نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: حفاری  نقش اساسی در اکتشاف، ایجاد  ظرفیت‌های جدید، توسعه مخازن و حفظ و نگهداشت تولید دارد. وی اظهار کرد: تا قبل از انقلاب، مهندسی حفاری در ایران در خارج از کشور مدیریت می‌شد و کارکنان ایرانی بیشتر در سطوح پایین این صنعت مشغول به کار بودند. بهمنی در پیوند با این مطلب گفت: در گذشته تمامی ابزار کار از جمله دکل‌های حفاری، تجهیزات خدمات جانبی، کالا و مواد و قطعات از سوی شرکت‌های خارجی تامین و وجوه هنگفتی ارز از کشور خارج می‌شد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مدیریت و راهبری بخش‌های فنی و تخصصی و استفاده از تجهیزات صنعت راهبردی حفاری تماما در دست کارکنان، کارشناسان و متخصصان ایرانی قرار گرفت. وی اظهار کرد: در زمان حاضر این شرکت راهبری 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی را در اقصی نقاط کشور برعهده دارد و عملیات اکتشاف و توسعه مخازن با هدایت، مدیریت و تخصص ایرانی صورت می‌پذیرد و این مهم از افتخارات صنعت نفت کشور است. بهمنی گفت: شرکت ملی حفاری ایران بزرگترین شرکت حفاری در خاورمیانه و تنها شرکتی است که خدمات یکپارچه حفاری را در جهان ارائه می‌دهد و توانایی انجام کار در هر شرایط و موقعیتی را دارد. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: این شرکت در سه دهه گذشته در زمینه تربیت نیروی انسانی اقدامات ارزشمندی در راستای خودباوری صورت داده است.

وی اظهار کرد: توجه به آموزش نیروی انسانی موجب شده است که هم اکنون بخش قابل توجهی از نیروهای تخصصی شاغل در صنعت حفاری و شرکت‌های بخش خصوصی در کشور از میان دانش آموختگان مرکز تکنولوژی حفاری این شرکت انتخاب شوند. بهمنی گفت: با توجه به تکنولوژی محور بودن صنعت حفاری، این شرکت در خصوص ساخت قطعات کاربردی و مصرفی در بیش از یک دهه گذشته با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز دانش بنیان ، تحقیقاتی و پژوهشی اقدامات ارزنده ای داشته است به طوری که  در شرایط محدودیت‌های اعمال شده، صنعتگران ایرانی توانستند بیشترین قطعات مورد نیاز این صنعت را بومی‌سازی نمایند. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: یکی از محورهایی که شرکت به عنوان سرفصل برنامه‌های خود قرار داده ارتباط صنعت و دانشگاه است  و  در بیش از 10 پارک علم و فناوری دانشگاه‌های کشور اقدام به ایجاد دفتر نموده  و ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها در خصوص رفع چالش‌های صنعت حفاری دارد.

وی گفت: این شرکت در ارتباط با  ساخت داخل و توسعه فعالیت‌های پژوهشی تحقیقاتی نیز سرمایه گذاری کلانی کرده  است و مدیریت ارشد شرکت اعتقاد دارد با تلفیق علم و تجربه می‌توان زمینه خود اتکایی را فراهم آورد. بهمنی همچنین به صدور خدمات فنی مهندسی اشاره و اظهار کرد:  این شرکت دارای توان و قابلیت‌های بالایی است که  امکان صدور آن به خارج از کشور وجود دارد اما در این خصوص نیازمند ایجاد تسهیل در مقررات و قوانین مربوط و اخذ تصمیم توسط مدیران دست اندرکار می‌باشد. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: برنامه‌های شرکت در راستای اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و حمایت از سازندگان داخلی و پشتیبانی از آنان در ارتباط با طراحی، ساخت و کسب دانش فنی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری برنامه‌های راهبردی شرکت ملی حفاری پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت کشور است، افزود: در زمان حاضر این شرکت از دکل داری به سمت پروژه محوری جهت گیری دارد و  اجرای پروژه‌های بزرگ در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی، میدان نفتی آزادگان و دیگر مناطق نفتخیز کشور را با جدیت دنبال می‌کند. بهمنی ضمن بزرگداشت روز کارگر و معلم و آرزوی توفیق برای اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: دستیابی به توسعه پایدار و رشد و تعالی صنعت در نتیجه مشارکت فعال صنایع با دانشگاه‌ها تحقق می‌یابد و ظرفیت‌های بسیار مطلوبی در مراکز علمی وجود دارد که می‌تواند در بومی‌سازی، طراحی و  به دست آوردن دانش فنی به سازندگان داخلی کمک نماید.



  کد خبر : 1843
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :